Rippileirikesä on täällä

Leireillä noudatetaan erityistä huolellisuutta

Rippikoulunuoria rannalla.

Osa Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien alkukesän rippileireistä järjestetään suunnitellusti.
Alkukesän lastenleirit on muutettu päiväleireiksi eli niissä ei yövytä. Leireillä toimitaan vain ulkona ja niihin otetaan maksimissaan 10 osallistujaa.
- Jo viime kesää varten laadittiin seurakuntayhtymässä tiukat ohjeistukset turvallisten leirien järjestämiseksi. Näitä ohjeita on tiukennettu, jotta ne soveltuvat vielä paremmin tämänhetkiseen tilanteeseen, kertoo Kokkolan seurakuntayhtymän palvelupäällikkö Mari Lehtiheimo.
- Leireillä ei sallita vierailuja, ja leirille tultaessa vanhemmat eivät pääse saattamaan leiriläisiä sisätiloihin. Jokainen osallistuja vastaa osaltaan leiriturvallisuudesta. Siksi osallistuminen on mahdollista ainoastaan täysin oireettomana ja altistumattomana. Tämän vuoksi etenkin rippileireille osallistuvilta pyydetään sosiaalisten kontaktien minimoimista ennen leirin alkua.

Jumalanpalvelukset striimataan edelleen, ja niihin voi osallistua vain netin tai Facebookin välityksellä.
Kirkollisiin toimituksiin eli kaste- ja häätilaisuuksiin sekä hautaan siunaamisiin voi sisätiloissa osallistua 10 henkilöä ja ulkotiloissa 50 henkilöä.
Seurakunnan tiloissa järjestettävissä yksityistilaisuuksissa, kuten kastejuhlissa ja hääjuhlissa, enimmäisosallistujamäärä on 10 henkilöä.
Kirkkoherranvirastot palvelevat vain puhelimitse ja sähköpostilla.

Ohjeet ovat voimassa 15. kesäkuuta saakka. Tartuntatilannetta seurataan koko ajan, ja ohjeita muutetaan tarpeen vaatiessa.

Teksti: Eija Ahokangas

Wed Jun 02 10:43:44 EEST 2021