Henkisen huollon valmiusryhmä harjoittelee säännöllisesti

Ryhmäkuva.

Kirkon henkisen huollon (HeHun) työntekijät asettuivat yhteiskuvaan suuronnettomuusharjoituksissa Kruunupyyn lentokentällä.
Henkisen huollon valmiusryhmä muodostuu kirkon työntekijöistä. HeHu tukee suuronnettomuuden uhreja ja omaisia, tarvittaessa pelastustyöhön osallistuvia henkilöitä sekä kaikkia, joita tapahtuma on koskettanut.

Tuki on palvelua, lähellä oloa, ahdistuksen kohtaamista ja kuuntelua. Tärkeä osa kirkon henkistä huoltoa on mahdollisuus kokoontua kirkkoon hiljentymään, toisten ihmisten ja Jumalan läsnäolon hoidettavaksi.
Suorittaessaan perustehtäväänsä kirkko tukee yhteiskunnan elintärkeisiin toimintoihin luettavaa kansalaisten henkistä kriisinkestokykyä, mihin myös kirkkolaki velvoittaa.

2021-10-06 14:42:20.0