Kirkolliset kesäjuhlat värittävät Suomen suvea

Viimekesäisten virtuaalitapahtumien jälkeen kirkollisiin kesäjuhliin kokoonnutaan taas ympäri maan.

Viljapelto kylpee auringossa.

Tulevana viikonloppuna 10.-11. kesäkuuta vietetään Lähetysyhdistys Kylväjän Lähetyksen kesäpäiviäLinkki avautuu uudessa välilehdessä Vierumäen urheiluopistolla Heinolassa. Jämsään puolestaan kokoonnutaan Evankelisen Lähetysyhdistyksen evankelisille kesäjuhlilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä 11.-12. kesäkuuta. Kansan Raamattuseuralla on kahdet kesäjuhlat, Sanan SuvipäivätLinkki avautuu uudessa välilehdessä 17.-19. kesäkuuta Hollolassa ja Heinäveden KirkastusjuhlatLinkki avautuu uudessa välilehdessä 29.-31. heinäkuuta Heinäveden kirkonmäellä. Osa Kirkastusjuhlien ohjelmasta striimataan Facebookin tai YouTuben kautta.

Kirkollisten kesäjuhlien ruuhkaviikonloppuna, heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna 1.-3.7. järjestetään Herättäjäjuhlat Linkki avautuu uudessa välilehdessäJoensuussa teemalla Lohduksi toisillemme. Herättäjäjuhliin voi tutustua myös Facebookissa, Instagramissa tai YouTubessa. Körttiradio on kuultavissa koko viikonlopun ajan nettiradiosta.
Karkun evankeliselle opistolle Sastamalaan puolestaan kokoonnutaan Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) valtakunnallisille Evankeliumijuhlille Linkki avautuu uudessa välilehdessäSinä pelastit minut -teemalla.
Kävijämäärältään kirkollisten kesäjuhlien suurin tapahtuma on tänä vuonna Lopella, Räyskälän lentokentällä, jonne pystytetään Suviseurat Linkki avautuu uudessa välilehdessä1.-4. heinäkuuta. Myös Suviseurat ovat näkyvistä esillä sosiaalisen median eri kanavilla. Kesäseuraradio lähettää suoraa ohjelmaa ja yhdistyksen YouTube-kanavalla voi seurata seurapuheita.
Ryttylässä ollaan koolla 1.-3.7. Kansanlähetyspäivien Linkki avautuu uudessa välilehdessämerkeissä. Kotona täällä ja taivaassa -teemalla järjestettäviin päiviin voi osallistua myös verkossa.

Heinäkuun toisena viikonloppuna, 8.-10.7. Rauman Lapin kirkolle, seurakuntakotiin ja papilaan kokoonnutaan Länsi-Suomen Rukoilevaisten KesäseuroihinLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisätietoa löytyy yhdistyksen Facebook- ja YouTube-tileiltä.
Lähetysyhdistys Rauhan Sanan Suvijuhlat Linkki avautuu uudessa välilehdessäjärjestetään tänä kesänä Ylivieskassa 15.-17.7. Rauhan Sanan nettisivuilla on myös linkki suorana kuunneltaviin tapahtumiin.
Heinäkuun lopulla 22.-24.7. vietetään Uusheräyksen valtakunnallisia KesäseurojaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Kurikassa. Tämän vuoden teema on Katse Kristukseen.

Elokuussa on vielä tarjolla useita kirkollisia kesäjuhlia, kuten Hengen uudistuksen kesätapahtumaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, KesäSpirit 5.-7.8. Lempäälän Ideaparkissa.
Elokuun toisena viikonloppuna 13.-14.8. järjestetään sekä Merimieskirkon KesäjuhlaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Helsingin Vuosaaressa että Orpokotijuhlat Linkki avautuu uudessa välilehdessäSaaren kirkolla Parikkalassa. Parikkalan seurakunta järjestää tapahtuman yhdessä Parikanniemisäätiön kanssa, jonka hengellisen työn tärkein tehtävä on evankeliumin ilosanoman kertominen Jeesuksesta Kristuksesta.
Suomen Raamattuopiston Hengelliset syventämispäivätLinkki avautuu uudessa välilehdessä järjestetään 15.-21. elokuuta Kauniaisissa.
Vielä syyskuussa Porvooseen kokoonnutaan Medialähetys Sanansaattajien MedialähetyspäivilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä 23.-25.9. teemalla Taivaan vallat.

2022-06-08 13:20:00.0