Kaksi ihmistä keskustelemassa pöydän äärellä. Ristikoriste pöydällä.

Diakonian juhlavuosilogo.Diakonia - tukea elämään

Onko elämä solmussa tai arjen palapelin palat hukassa? Aivan jokainen voi löytää itsensä tilanteesta, jossa ei tiedä, mitä tekisi tai mistä saisi apua.

Diakoniatoimiston vastaanotolla voi käydä puhumassa kaikenlaisissa elämäntilanteissa ja saada luottamuksellista apua ja tukea henkisissä, hengellisissä, taloudellisissa ja ihmissuhdeasioissa. Ruoka-apua on saatavana pakasteina (srk:n keittiöllä valmistettua ja keittiön ja kaupan ylijäämäruokaa) ja ostokortteina kauppaan. Taloudellisissa kriisitilanteissa on mahdollisuus anoa myös muuta taloudellista avustusta.

Diakoniatyöntekijä tekee kotikäyntejä, joita voi toivoa ja sopia puhelimitse ja sähköpostitse. Kotikäyntityön keskiössä ovat sairaat, vanhukset, yksinäiset ja surukodit..

Diakoniavastaanotto toimii ajanvarauksella

Diakoniatyön kautta on tarjolla ruoka-apua, taloudellista apua kriisitilanteissa, sielunhoitoa ja keskustelutukea. Diakoniatyöntekijä Juho Takalo, p. 050 3147 375.

Diakonia järjestää ryhmätoimintaa, monenlaisia retki- ja leiripäiviä sekä mahdollisuuden mielekkääseen vapaaehtoistyöhön.

Lähimmäisen kamari (Kälviäntie 25 as 2) on kaikille avoin kahvi- ja kohtauspaikka, jota pyörittävät vapaaehtoiset omilla vuoroillaan. Aukioloaika on tiistaisin klo 10-13.

Ystäväpalvelu toimii yhteistyössä SPR:n kanssa. Mukaan ystäväpalvelun vapaaehtoiseksi tai asiakkaaksi pääsee ottamalla yhteyttä diakoniatyöntekijään tai SPR:n Kokkolan toimistoon ystävätoiminnasta vastaavaan henkilöön p. 040 0442 953.

Kälviän seurakunnan diakoniatyöntekijä on Juho Takalo. Diakoniatyötä ja tapahtumia suunnittelee vastuuryhmä yhdessä työntekijän kanssa.Toteuttamisessa ovat mukana lukemattomat seurakuntalaiset. Diakoniatyöstä vastaava teologi on kirkkoherra.