Vanha radio ja Raamattu.Radiorippikoulu K-18

Jos rippikoulu jäi nuorena käymättä, asia järjestyy vielä aikuisenakin. Radiorippikoulu antaa mahdollisuuden aikuisrippikoulun suorittamiseen. Ohjelma toimii myös kertauskurssina rippikoulun käyneille. Radiorippikoulu tarjoaa mahdollisuuden pohtia elämää ja pysähtyä katsomaan, missä mennään.

Radiorippikoulussa

• käydään läpi kristinuskon perusasiat
  • opetuksen runkona on Katekismus (käskyt, uskontunnustus ja Isä meidän -rukous)
  • opettajat ovat vuonna 2017 Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien rippikouluista vastanneita työntekijöitä

Radiorippikoulu koostuu yhdeksästä opetusohjelmasta, joihin liittyy pohdintatehtäviä. Lisäksi ohjelmasarja alkaa esittelyohjelmalla ja päättyy keskusteluohjelmaan. Mikäli haluat suorittaa radiorippikoulun, tulee sinun ilmoittautua mukaan ja tehdä ohjelmiin liittyvät tehtävät.

Mitä iloa rippikoulusta?

Rippikoulun voit käydä, vaikka sinua ei olisi kastettu tai et olisi evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Rippikoulu antaa oikeuden tulla konfirmoiduksi. Konfirmaatio on rippikoulun päätösjuhla, jossa tunnustat kristillisen uskon. Konfirmaatio edellyttää kastetta ja kirkkoon kuulumista.

Rippikoulun käynyt voidaan vihkiä avioliittoon kirkossa. Konfirmoidulla seurakunnan jäsenellä on oikeus toimia kristittynä kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja asettua 18-vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa.

Hyppää mukaan!

Ilmoittaudu rippikouluun!

Kuuntele ohjelmat ja katso pohdintatehtävät!