Kuorot

Herrasta veisaa kieleni, ylistää armoansa,
ei unohtaa voi sieluni hyviä tekojansa.
Kun etsin, niin hän vastasi,
ja nöyrät kiitosvirttäni
iloiten kuuntelevat.
Virsi 340

Kuorot avustavat jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Uudet laulajat, tervetuloa mukaan!

Kälviän kirkkokuoro.

Kirkkokuoro

Kälviän kirkkokuoro on perustettu 1918.  Kuoron ja kuorolaisten iät eivät kuitenkaan ole verrannollisia keskenään, muutoin kuin ehkä käänteisesti! Harhakuva haudan partaalla horjuvista kirkkokuorolaisista on todella harhakuva! Tosin ihan niin nuorekas ei kuoro ole kuin esimerkiksi 50 - 60 vuotta sitten, jolloin kuoroon tultiin usein heti rippikoulun jälkeen.

Kirkkokuoron ohjelmisto on tyyliltään moninainen. Kuoro laulaa kaikkea kirkkomusiikin suurten mestareiden musiikista nykypäivän musiikkiin. Kanttori Markku Hekkala on säveltänyt ja sovittanut kuorolle ohjelmistoa. Harjoituksissa laulun ohella kaikuu myös nauru, kahvit hörpätään laulun lomassa. Pääsykoetta kuoroon ei ole, mutta tervettä äänenkäytön tapaa kyllä jatkuvasti opetellaan. Laulaessaan myös oppii ja kehittyy jatkuvasti, jokainen on joskus ollut harjoituksissa ensimmäistä kertaa. Jos kuorolaiset johtajineen olisivat jo valmiita, ei harjoituksia enää tarvittaisikaan, esiinnyttäisiin vain!

Kirkkokuoro harjoittelee torstaisin klo 18.30 seurakuntakodilla.

Kälviän kirkkokuoron ja Käläviän Kapellin Anamnesis-levyä on myynnissä:

• Kälviän seurakuntavirastossa
  • Yhteiskristillisessä kirjakaupassa
  • kanttori Markku Hekkalalla
  • kuorolaisilla

Hopeahapset

Hopeahapset on aikanaan perustettu kirkkokuorosta "eläkkeelle jääneiden" laulajien ryhmänä. Nyt Hopeahapsissa laulaa kuitenkin monta laulajaa, jotka eivät ole koskaan kirkkokuorossa laulaneet. Ohjelmistossa on ollut 1-, 2- ja 3-äänisiä lauluja, tällä hetkellä lauletaan paljon herätysliikkeidemme lauluja ja Ruotsin kirkon suomenkielisiä virsiä pääasiassa yksiäänisesti.

Hopeahapsien harjoituksissa tunnelma on leppoisa, mukavampaa ilmapiiriä saa todella hakea! Musiikista ja uuden oppimisesta nautitaan, ja vaikka parhaaseen mahdolliseen tulokseen pyritäänkin, ei musiikin anneta aiheuttaa turhia paineita. Harjoitusten jälkeen kahvilla on aikaa kertailla vanhoja asioita ja kuulostella uusia. Hopeahapsia johtaa kanttori.

Hopeahapset harjoittelee torstaisin klo 12 seurakuntakodilla.

Gospelkuoro ILO

Kälviän seurakunnan Gospelkuoro ILO on tässä kokoonpanossa aloittanut toimintansa syksyllä 2008. Kuoro haluaa laulaa sydämen ilolla gospelia eli evankeliumia Jeesuksesta. Kuoron laulut kertovat myös ihmiselämästä, jossa risti näkyy valoa ja toivoa antavana elämän arjen ja haasteitten keskellä.

Gospelkuoro esiintyy seurakunnan eri tilaisuuksissa ja palvelee jumalanpalveluksissa ja gospelmessuissa. Vanhainkotivierailut ovat kuorolle mieluisia. Esityksissä kuoroa säestävät erilaiset soitinryhmät. Kuoroa johtaa Sirpa Klapuri.

Gospelkuoro ILO harjoittelee tiistaisin klo 18.30 seurakuntakodilla.