Kauneutta keskeneräisyydessä

Kevein askelin -ilta runoilija Elina Salmisen kanssa

Elina salminen on pukeutunut mustaan ja poseraa kadulla.

Luokanopettajan töistä runojen siiville heittäytynyt Elina Salminen haluaa rohkaista ja jakaa sekä osaamistaan että kompurointiaan yrittäjänä ja kouluttajana. Kuva: Sakari Röyskö.

Helsinkiläinen Elina Salminen on runoilija ja kasvatustieteen maisteri, jonka Kesken-runot ovat saavuttaneet suuren suosion sosiaalisessa mediassa. Kymmenen vuotta sitten Elina Salminen jäi vuorotteluvapaalle luokanopettajan työstä ja hyppäsi runojen siiville. Hän julkaisi vuorotteluvapaan jälkeisenä vuonna 2015 ensimmäisen runokirjansa. Nyt hän tienaa elantonsa kirjoittamalla, puhumalla ja kouluttamalla. Hän on kiertänyt puhekeikoilla muun muassa seurakunnissa.

Elina Salminen on julkaissut jo yhdeksän runokirjaa. Kolme vuotta sitten hän alkoi tehdä hengellistä Kesken-podcastia. Runoilija Salmisen intohimona on löytää kauneutta keskeneräisestä elämästä ja rohkaista muitakin oman arvon ja paikan löytämisessä.

Kälviän kirkossa Elina Salminen puhuu teemasta Kevein askelin ja lukee omia runojaan. Illan musiikista vastaa kokkolalainen laulaja, lauluntekijä Riikka Hertteli. Tapahtumassa on kahvitarjoilu. Tilaisuuden järjestää Kälviän seurakunta yhteistyössä Kälviän Helluntaiseurakunnan kanssa.

Elina Salmisen teksteihin voi tutustua Instagramissa tunnisteella @elinakesken, Facebook-sivuilla Kesken sekä Runoilija Elina Salminen.

Kevein askelin -ilta to 5.10. klo 18 Kälviän kirkossa.

2023-09-20 09:29:37.0