Marrasmusiikit-sarja jatkuu Pyhäinpäivänä

Syksyinen metsä.Pyhäinpäivän iltana Kälviän kirkossa kello 19 järjestettävä Kiitos muistoista -tilaisuus kuuluu Kälviän Kirkon Marrasmusiikit -sarjaan. Tilaisuudessa kitaristi Eino Kolppanen soittaa J. S. Bachin, Mauro Giulianin ja Giulio Regondin musiikkia.
Kolppanen on musiikkipedagogi ja balalaikkataiteilija, mutta on soittanut pitkään myös kitaraa ja jatkaa edelleen klassisen kitaran opintoja.
Tilaisuudessa yksinlaulua esittää kanttori Markku Hekkala ja iankaikkisesta elämästä ja toivosta kertovia raamatuntekstejä lukee näyttelijä-ohjaaja Mats Holmqvist. Kynttilät luovat kirkkoon lämmintä valoaan.

Kälviän Kirkon Marrasmusiikit -sarja jatkuu keskiviikkona 8. päivä marraskuuta kello 18, kun kokoonnutaan Kälviän kirkkoon laulamaan toivevirsiä.
Virsitoiveita on koottu etukäteen ja veisuun lomassa kuullaan virsien tarinoita. Perjantaina 10. marraskuuta kello 18 kokoonnutaan Tuomasmessuun.
Messun toimittavat Kai Juvila ja Ville Kuusjärvi. Gospelkuoro ja bändi Sirpa Klapurin johdolla huolehtivat musiikista.

Vuoden 2023 Marrasmusiikit-sarja päättyy kuun 19. päivänä kello 19 alkavaan konserttiin, jonka otsikko on Pienet siivet. Konsertti järjestetään kaksi vuotta sitten menehtyneeni Oliver Lahden muistolle.
Konsertissa esiintyvät So Many Sisters, Sirkka-Liisa ja Marjaana, pianisti Matti Pohjoisaho, sopraano Johanna Lehesvuori sekä Kälviän Kirkkokuoro Markku Hekkalan johdolla.
Kälviäläissyntyinen Lehesvuori on valmistunut musiikin maisteriksi Tukholman kuninkaallisesta musiikkikorkeakoulusta ja laulaa nykyään solistina Suomen kansallisoopperassa.
Konsertin ohjelmassa on paljon tuttuakin tutumpaa musiikkia, kuten Jean Sibeliuksen pianokappale Kuusi, joululaulu Varpunen jouluaamuna sekä Sua kohti Herrani.
Kälviän Kirkon Marrasmusiikit järjestää Kälviän seurakunta. Tuomasmessussa kerätään kolehti, muissa tilaisuuksissa pääsymaksuna on totutusti
”Maksa sen verran kuin jaksat”.

2023-10-31 09:51:00.0