Hoosianna raikaa rajoitetusti

Ensimmäinen adventtisunnuntai on yleensä yksi vuoden suosituimmista kirkkopyhistä. Silloin kirkoissa lauletaan tuttu ja tunnelmallinen Hoosianna-hymni. Silloin myös alkaa uusi kirkkovuosi.

Pöydällä virsikirja avoinna Hoosianna-virren kohdalla.

Koronatilanteen vuoksi  Hoosiannaa ei veisata tänä vuonna täysissä kirkoissa.  Jumalanpalvelusten henkilömäärä suhteutetaan kirkkotilaan, niin, että 1-2 metrin turvavälit voidaan toteuttaa. Kaikissa kirkoissa istumapaikat on merkitty penkkeihin turvaetäisyydet huomioiden. Saman perheen jäsenet voivat istua vierekkäin.
Kokkolan kirkkoon mahtuu enintään 225, Kaarlelan kirkkoon 120 ja Ykspihlajan kirkkoon 100 veisaajaa. Kaustisen kirkon enimmäisväkimäärä on 200 ja Ullavan kirkon 50. Paikan päälle Hoosianna-tunnelmiin pääsee Kälviän kirkossa 110, Lohtajan kirkossa 160 ja Halsuan kirkossa 130.

Ensimmäisenä adventtisunnuntaina kirkkoihin kuljetaan vain pääovesta. Näin sisääntulijat voidaan laskea ja varmistaa, että kirkkojen rajoitettu paikkamäärä ei pääse ylittymään.
Seurakunnat toivovat, että kirkkoon tullaan vain terveenä. Yli 15-vuotiaita seurakuntalaisia suositellaan vahvasti käyttämään maskia sekä jumalanpalveluksissa että kaikissa muissa seurakuntien tilaisuuksissa. Tilaisuuksiin osallistuvien tulee huolehtia omat maskit mukaansa.
Jumalanpalvelukseen ja Hoosianna-hymniin voi liittyä myös nettisivuilla olevan radion välityksellä tai sosiaalisen median kuvallisten live-lähetysten kautta.

1. adventtisunnuntain 29.11. jumalanpalvelukset

10.00 perhemessu Kokkolan kirkossa