Virtuaaliyhteys on taas osa elämää

Eija Ahokangas

Kokkolan seurakuntayhtymän seurakunnat toimivat alueellisten viranomaisten ja tuomiokapitulin antamien ohjeiden mukaan.
Seurakuntien kaikki jumalanpalvelukset striimataan, ja niihin voi osallistua netin tai Facebookin välityksellä. Seurakuntien nettisivujen etusivuilta löytyy linkki nettijumalanpalveluksiin.
Myös Kauneimmat Joululaulut lauletaan tänä vuonna ainoastaan virtuaalisesti. Kälviällä voi lisäksi osallistua Kauneimmat Joululaulut -polkuun, jonka voi kiertää omatoimisesti.

Aikuisten viikkotoiminta on jäänyt tuomiokapitulin ohjeiden mukaan tauolle. Lasten ja nuorten toimintaa voidaan toistaiseksi jatkaa.

Seurakuntayhtymän seurakunnissa järjestettävien hautajaisten enimmäisosallistujamäärä on kirkossa sekä haudalla AVI:n määräyksen mukaan 20 henkilöä. Sama koskee kirkossa järjestettäviä kaste- tai vihkitilaisuuksia.
Varsinaisen toimituksen jälkeiset juhlat ovat yksityistilaisuuksia. Jos esimerkiksi kaste- tai hääjuhla järjestetään seurakunnan tiloissa, noudatetaan Soiten suositusta. Enimmäisosallistujamäärä on silloin 10 henkilöä, mahdollinen henkilökunta mukaan lukien.

Rajoitukset ovat tällä hetkellä voimassa 21. joulukuuta saakka. Seurakunnat seuraavat kuitenkin tarkasti tilannetta ja viranomaisten antamia mahdollisia uusia ohjeistuksia.

- Koska tilanne elää ja muuttuu lähes joka tunti, ajantasaisin tieto seurakuntien käytännöistä löytyy seurakuntien nettisivujen etusivulta. Linkki ajankohtaiseen tiedotteeseen löytyy myös seurakuntien Facebook-sivuilta, neuvoo Kokkolan seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö Lisen Forsgård.

Ajantasainen koronainfo

Pysy ajan tasalla.

Seuraa nettisivuilla olevaa uusinta tietoa. Infolaatikko löytyy seurakuntien etusivuilta sekä täältä.

2020-12-10 09:27:00.0